Půjčovna koz?
Ňadra propagují půjčovnu koz
25.7.2007 6:48
BRNO/BOSKOVICE - Pod slovem kozy si lidé většinou představí chlupatá roztomilá zvířata. Na půjčení těchto ochočených tvorů také láká reklama boskovického westernového městečka.
Na plakátech, které visí po celém Brně, je však nahá žena. Prsy si zakrývá kůzlátky. Reklama tak zaměňuje ňadra za vulgární označování této partie těla „kozami“. Lidem se reklama nelíbí, odborníci ji označují za nesmysl.
„Téma reklamy byl můj nápad. Vznikla vlastně jako legrace. Kdo to nepochopí, ten se asi nerad baví a náš ranč je zde proto, aby se lidé pobavili,“ řekl autor nápadu a majitel westernového městečka v Boskovicích Luboš Jerry Procházka. V podobném duchu uveřejnil i „omluvu“ v jednom z brněnských rádií.
Z jeho poznatků tak vyplývá, že nemá smysl pro humor téměř žádný odborník. Expertka Martina Veselá z reklamní agentury Media Agency poznamenala, že touha po zviditelnění a originalitě jde mnohdy až za hranice vkusu. To si myslí i ředitel design centra v Brně Karel Kobosil. „Je to prvoplánové a není na tom nic vtipného. Nejsem nijak prudérní. Mám vtipy v reklamě rád, ale tahle je nejnevkusnější za poslední dobu. Zaměňování ženských ňader za kozy je pejorativní, není na tom nic obdivného,“ řekl Kobosil.
Do westernového městečka jezdí nejčastěji rodiny s dětmi. A ty tento nápad zřejmě neocení. „Reklama na půjčovnu koz bez logického důvodu používá ženské tělo pro propagaci něčeho, co s tělem nijak nesouvisí. Ve výsledku ženské tělo vulgarizuje, ale myslím, že tak hloupým a otřepaným způsobem, že k smíchu je především autor,“ podotkla socioložka z genderových studií z brněnské Fakulty sociálních studií Lucie Jarkovská.
Barbora Kurcová
Komentáře
Přehled komentářů
ehm... fuj ... tak to jsem zdrbal :o).
původně jsem to napsal a odeslal bez nadpisu, ale neodešlo to ... tak jsem k tomu nadpis přidal a tím jsem úplně rozsekal celej kontext.
všem se omlouvám.
bylo to míněno tak, že reklama se mi líbí a že s typama lidí, co je tohle pobuřuje, bych si ruku nepodal.
reklama se mi líbí
(seashepherd, 1. 8. 2008 10:23)
podotkla socioložka z genderových studií z brněnské Fakulty sociálních studií Lucie Jarkovská. ---------- tak k tomu není co dodat.
takové krávy se budou ozývat dycky.
mě ta reklama taky zaujala. a s malou bych se tam jel hned podívat, kdybych to neměl daleko.
Go Jerry Go!
(Honza, 5. 7. 2008 18:51)
Jerry, at si rikaji co chteji, mne se napad libi. Jediny co bych mu vytkl, je to, že ranč je rodinná zábava (tedy děti)...a těm to rodiče asi nevysvetli. To se zřejmě opomenulo.Trochu jsem patral a zjistil jsem, že nikoho v mem okoli to neurazilo, ale na druhou stranu ani nenadchlo. Proste to proslo jako spousta jinych reklam. Docela by me zajimalo, zda pan Kobosil nikdy nepouzil toto "označení" pro ženská ňadra.(nikoli jako urážku pochopitelně:) NAVÍC: na billboardech jsou krásné kozičky a ne kozy!!!!
Takže zdar vy pruderni puritani
Zdravi Honza
BTW:zitra se jedu na ty kozičky mrknout s přítelkyní, tak doufam, ze nebude celou dobu urazena, jak ji to, jako zastupkyni nežneho pohlavi hrozne zostudilo:-))))) cha chá
souhlasím
(kajinek, 1. 6. 2008 10:28)myslím si,že máte naprostou pravdu,když říkáte,že je to vulgární.jak jinak:)
oprava
(seashepherd, 1. 8. 2008 10:26)